Torsdag..

Jaa nu är jag hemkommen fårn jobbet och dagen blev bättre än vad jag trodde när klockan ringde imorse. När jag anländer till jobbet inser jag att det bara har tagit mig 10 minuter att gå till jobbet vilket brukar ta mig 25 minuter annars. När jag kliver innanför dörren till avdelningen får jag veta att jag ska äta lunch och tillbriga eftermiddagen hos de småbarnen på förskolan vilket är riktigt mysigt och förrmidaggen skulle jag förja med det stora barnen till något som heter musik och dans på kulturskolan. Barnen blev glada över att jag skulle följa med dom och promenade dit gick jätte bra. När vi kommit fram och går på ett led in i spegelsalen träffar jag min gamla instrumentlärare som jag hade när jag gick på högstadiet i korridoren. Väl inne i spegelsalen blev det dans och musik för hela slanten. När vi sedan ska tåga ut på ett nytt led ut genom dörren så sitter det barn och personal från en förskola där jag jobbade mycket under förra året. Både barn och personal lyste upp när det fick se mig och jag lika så, det var riktigt roligt att se dem igen. Vägen tillbaka till förskolan gick den lika bra som dit. När jag kiver in hos småbarnen blir det glad och jag får en bamse kram av ett barn, jag kännde mig jätte välkommen. Eftermiddagen kännde otroligt kort så när klockan helt plötsligt blev fyra var det dags för mig att dra mig hemåt. Men imorgon är jag tillbaka hos småbarnen, jaa det blev igen ledig fredag för mig men det gör inget, mer klirr i kassan för mig... 


Nu ska jag snart gå och handla mat med carro. Vi bestämde igår att vi ska käka middag tillsammans idag så vi får väl se vad vi hittar på för gott.


Skriver snart igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0