Lill-lördag....

Hej folket... Ja som ni kanske ser så har jag inte skrivit på länge men jag har helt enkelt inte haft tid, denna vecka är det sportlov och många som är lediga vilket har givit mig jobb denna vecka på en förskola och avdelning där jag en gång i tiden gick på... känns konstigt på ett sätt att jag har lekt i dessa lokaler där jag just nu nästan 15 år senare är "fröken" men det känns bra ändå, jag har något vettigt att göra av dagen. Idag har vi haft "barnens vasalopp" med tillhörande grilla korv ute i regnet inte så där jätte kul men vi hade tur som bara fick några regnskurar och inte ihållande regn. Efter ett en bra insats av barnen fick dom korv med bröd som jag och en till personal hade ansvaret för att det fanns klart när barnen kom i mål. Efter dagens tillställning så var vi ute hela eftermiddagen tills det var dax för mig att ta mig hemåt, i det gråa vädret tog jag mig en välbehövd och efterlängtad promenad.

Efter middagen så tog jag mig till ella och gjorde henne sällskap medans hon ställde allt på plats i hennes lägenhet (ny tapetrerade rum). Hon är ta mig f*n inte riktigt klok denna människa, hon gör allt på en och samma gång, men som hon brukar säga nån måste ju göra det också...


Snart är det sängen som gäller för mig efter som det vankas jobb imorgon också....

PUSS OCH PILL på er alla sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0