Påsk helgen!

Nu är jag nyligen hem kommen från påskfirandet nere i den södra delen av Sverige närmare bestämt i Västervik, ostkustens pärla. Jag lämnade storstaden i fredags morse för några dagar ute på landet. Det var skönt på ett sätt att byta luft men jag har nog aldrig längtat hem som denna gång jag var nere hos släkten.


Långfredagen:


Vi gav oss i väg i hyfsad tid och kom ner där mitt på dagen. Precis innan vi åkte fick jag veta att min morbrors dotter och hennes kille inte skulle följa med honom ner för dom hade blivit sjuka under kvällen och natten. Jag kände mig ganska ensam med att åka ner dit så jag packade ner i extra bok i väskan så jag skulle kunna läsa i alla fall när det var som tråkigast. Men efter det att vi hade kommit ner och jag bokstavligt sprungit in på toaletten så får jag se min mosters äldsta dotter så i köket och jag kände hur det jag bara hoppade inombords. Kvällen blev lugnt tack vare resandet så orkade man inte så mycket.


Påskafton:


Jag vaknade av att jag var alldeles kall på kroppen, jag drog på mig ett par kalla kläder och gick ner till dom andra. Senare på förmiddagen begav jag, mamma, mormor, min morbror och min kusin oss in till självaste Västervik där det blåste storm så det blev en snabbis inne i stan. Kvällen tillbringade vi inom hus framför tv och filmen Göta kanal 2 kanal kampen. Jag har sett den tidigare men den funkar att kolla på när det inte finns nått annat. Sen blev det sängen igen i ett betydligt varmare rum än natten innan.


Påskdagen:


Dagen till ära var det fint väder så efter frukosten så begav vi (jag, mamma, pappa, morbror, mormor och morfar) oss till Gränsö slott inne i Västervik och tog oss en jätte mysig promenad i slottsparken där.

 


När vi kom tillbaka hem till våran lilla röda stuga ute i skogarna satte jag och pappa oss i bilen för att öva lite inför mitt kommande körkort som kommer inom några år. Senare på kvällen så tog jag mig en promenad med min mosters hundar och tog lite kort för att visa hur det ser ut där jag har varit, här nedanför ser ni några av dom.


      


 

Annandag påsk (idag):


Jaa då begav vi oss till storstaden igen. Känns så skönt att få komma hem igen och som jag sa tidigare så har jag längtat hem under hela min vistelse nere i de småländska skogarna men det har varit jätte mysigt att vara där. Men anledningen till att jag har längtat hem är att jag ska få en överraskning av Ella, Karin, Jonna och se vet jag inte om det är nå fler som är med på det men det visar sig. Jag lovar att jag ska berätta vad det är om jag överlever det sen.


Nu ska jag packa upp väskan i väntan på att jag ska få veta vad överraskningen är.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej, vill du få godis hemskickat, gratis?
Klicka här: http://www.gratisgodis.se/?r=226488

GLAD PÅSK!

2008-03-24 @ 15:02:11
URL: http://leapea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0