ojojojoj vad tiden går

nu har det gått en vecka sen sisst jag bloggade och jag skyller allt på datan den här gången att jag inte har bloggat tidigare..Men för att ni ska hänga med vad som har hänt så tar jag dag för dag här...

Måndag:
Jobbade som vanligt och efterjobbet bar det av till sigtuna för att vaxa bort pälsen på benen så nu kan jag njuta av solen fullt ut utan att skämas för håriga ben. I bussen på väg hem satt jag och tänkte hur lite varm gegga som man smetar på ovan på hårstråna och dra bort med en pappersremsa kan få bort så mycket hårstrån utan att det gör så förbannat ont. När jag kom hem till min otrolgt hungriga katt som gick runt och jamade hela tiden satt jag mig i soffan och blev sittandes där hela kvällen.


Laban höll mig vaken nästan hela denna natt..

Tisdag:
Jaa efter att bara ha sovit några fåtal timmar så var det bara att gå upp göra båda mig och laban klara för att bege oss till vetrinären och jobbet. Laban blev nämligen en det under tiden jag var ute och njöt av det fina vädret på en dammig men solig gård tillsammans med barnen. Efter jobbet blev det en promenad med Ella och Carro det var jätte skönt men hade velat gått lite fortare. Jag möte senare upp mamma och vi begav oss återigen till vertinären för att hämta min lilla bebis. Väl hemma börjar laban slicka sig mellan benen så jag fick för tredjegången denna dag bege mig till vetrinären för att fixa en kragen som gör att han inte kommer åt att slicka. Trött som bara den belv det sängen tidigt denna kväll men tack vare att laban hade kragen på sig och inte kunde sova så höll han mig återigen vaken en natt till.

Onsdag:
Trött som bara den när klockan ringer för att det är dags att kliva upp, jag hasar mig upp ur sängen och tar mig sakta till jobbet. Dagen till ära ska vi tillbringa i skogen med barnen. Vi grillade korv och njöt av det fina vädret i en fantastisk miljö. Väl tillbaka på förskolan blev det mer vistelse ute i det fina vädret. Kvällen blev lugn och denna natt fick jag sova hela natten.

Torsdag:
Dagen bjöd på mycket kroppsarbete, Förmiddagen ägnade vi åt att slänga en massa gamla saker som var trasiga och eftermiddagen ängnade jag åt att monterar de nya cyklarna och lyfta ut dom i förrådet. På min rast så fick jag ett sms av Carro som värmde otroligt mycket. Tack vännen min Du vet att jag ställer upp..

Fredag:
Var ledig från jobbet idag så jag ägnade dagen åt att storstäda hela lägenheten och tvätta alla kläder som låg i tvättkorgen. Efter att ha städat och nästan tvättat klart begav jag mig ut på en välbehövlig power walk i solen, riktigt skönt. Kvällen blev lugnt med en massa mys med laban.
 
Lördag:
Hela familjen var i uppsala för att fixa en massa saker så som byta min lockborste med mera men inget av det blev gjort eftersom jag hade glömt lockborsten hemma och så vidare men vi hade det mysigt i uppsala ändå. Senare blev det grillning med Ella, Carro och Micke, jörgen va med på att hörn också så man skulle lätt kunna tro att jag skulle känna mig som femte hjulet men inte då vi hade det trevligt. efter att ha ätit gott och suttit och snackat lite skit gick vi tjejer ut och satte oss på en filt i gräset och spelade lite kort, målade naglarna, drack gott (jag vin i ett glas och Ella och Carro cider), skrattade en heldel och det det jätte bra. På vägen hem så kastade ella mitt glas rakt upp i luften och lät det falla mot marken, efter att det med en duns krachat mot marken kollar Ella upp på mig och säger dagens citat:

" DET SKULLE JU INTE GÅ SÖNDER, DET ÄR JU MJUKT HÄR!!!!" 

ojojoj vad vi skrattade. Efter att ha lämnat hem Ella hos sig så bestämde jag och Carro oss för att ta en lite promenad i den sköna kvällssolen. Vi säger innan vi sänger våra ytterdörrar till våra kära där hemma att vi kommer snart kanske en timme. Vi beger oss ut i kvällssolen och njuter av att bara vara vi tycker båda att det är jätte skönt och tar en riktigt långpromenad. Vi besämmer oss för att bege oss hem när vi tittar på klockan och ser att vi nästan har varit ute och gått i 3 timmar, men skönt va det.

Söndag idag:
jaaa har inte hunnit med så mycket idag mer än att bara njutit av solen och ska nu äta lite lunch för att sen bege mig ut på en power walk tillsammans med Carro och så får vi se om Ella följer med också.


Ha det bra kompisarna mina tills vi hörs igen...Puss och smek





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0