Några timmar in på det nya året!!

Ja då har vi gått in på ett nytt år nu då. 2009 känns inte alls länge sen jag satt och önskade alla gott nytt 2008 men det är över ett år sen.
Vad förvänats av detta kommande år då? Oj jag har mycket förväntningar eller jag snarare får en helt ny start på mitt liv.
Läste nyss en blogg som en kille ifrån Uddevalla skrev, han skrev just om det här med att önska alla gott nytt år, Menar vi det verkligen när vi säger det till så många eller är det bara en artighet att säga just Gott nytt år på just nyårsafton? Han menade på att man kanske menare det till de man håller kära och står väldigt nära, dom man hjälper att få ett gott nytt år, Men till de övriga är det bara artighet. Vist jag kan hålla med om det men han skirev också nått som fick mig att reagera jag citerar "har man ful näsa så har man det nästa år också inget man kan göra nått åt" visst det är sant att man inte kan göra men vem bestämmer att den är ful då? Han? Jag själv? Pratade tidigare med en kille på msn om just det här att man ska tycka om och vara nöjd med sig själv oavsett vad alla andra tycker och tänker bara man är nöjd och trivs med det man gör så klaffar allt annat. Allt hänger på självförtroendet.


För alla som har undrat, min tanke period är inte över men jag har inte haft tid att tänka lika mycket nu haft så mycket annat som har hållt mig uppe på fötterna, jag har mina preioder då allt kommer tillbaka och jag glömer både tid och rum. Men allt känns lite lättare nu. Pratade ut för några dagar sen med personen som startade det hela, vi pratade länge och väl och vi sa vad som kom oss för, vi kom väl inte fram till nåt specielt men det kändes skönt att få säga vad jag tyckte och tänkte, sen att få höra den andres tankar också. Men än är inte allt över, det finns mycket kvar att lösa, mycket kvar att prata om. Men jag har inte gett upp!!


Nu tycker säkert folk som står mig nära att jag är galen som sitter och bloggar mitt i natten om igentligen ingenting men jag kände att jag måste få skiva av mig lite. Känns som att det här kommer bli platsen för mig att ventilera mina tankar på sen då jag bor själv och katten min har stängt av öronen för att jag pratar så mycket. Vi får helt enkelt se vad Linköping har att erbjuda mig. Imorn (fredag) går flyttlaset men nu ska jag sova några timmar innan det är dags att packa och tvätta det sista..

Sov gott hoppas ni har haft en bra nyårsaftons kväll.











PS. Närsta gång jag skiver här kommer bli i min nya lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jisses! Har du flyttat nu? Så galet :)



Jag hoppas att du får det grymt borta i Linköping! Och så önskar jag dig God fortsättning på året (vilket jag verkligen menar ;))



Kramkram

2009-01-06 @ 17:33:40
URL: http://puckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0